Πέμπτη 30 Σεπτεμβρίου 2010

ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ

Τα πρώτα κρύα άρχισαν να κάνουν την εμφάνισή τους δειλά δειλά και μαζί με αυτά τα πρώτα συναχάκια. Λίγο το σχολείο, λίγο οι παιδικές συναθροίσεις και δε θέλει πολύ να παρατηρήσουμε τα πρώτα συμπτώματα.
Το ερώτημα που με απασχολεί τις τελευταίες μέρες είναι αν θα κάνω το εμβόλιο της κοινής γρίππης στο παιδί μου.
Ρώτησα τον παιδίατρο για τα συστατικά του καινούριου εμβολίου και μου επιβεβαίωσε ότι υπάρχουν αντισώματα μέσα, από την περσινή γρίππη, για την οποία έγινε τόσος ντόρος και οι απόψεις δυίστανται ακόμα και σήμερα.

Ο γιατρός μου είναι ένθερμος υποστηρικτής των εμβολιασμών και έκανε στα παιδιά του και ο ίδιος πέρσι τα εμβόλια για τη γρίππη Α.
Διάβασα και το παρακάτω και προβληματίζομαι ακόμα πιο πολύ μια και το παιδί πάει για πρώτη φορά στο σχολείο φέτος!


 Είναι απόσπασμα από το βιβλίο του  RANDAL FITZGERALD : Η ΑΠΑΤΗ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ -ΤΡΟΦΕΣ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΑ

Σήμερα, οι περισσότεροι ειδικοί σε θέματα δημόσιας υγείας εκτιμούν ότι οι σημαντικότερες πρόοδοι στην αντιμετώπιση των μεταδοτικών νόσων του τέλους του 19ου και των αρχών του 20ου αιώνα οφείλονται στα εμβόλια, αλλά και στη

Δευτέρα 27 Σεπτεμβρίου 2010

AUTOKARPA

Με αφορμή την ‘Παγκόσμια Ημέρα Καρδιάς – 26-9-2010 δείτε μια παρουσίαση με οδηγίες για Αυτο– Καρδιο – Αναπνευστική - Ανάνηψη, που δημοσιεύτηκαν στο τεύχος 240 του Γενικού Νοσοκομείου του Rochester. Μας το έστειλαν στο σχολείο και νομίζω ότι αξίζει να το μοιραστώ.


Κυριακή 26 Σεπτεμβρίου 2010

Ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ

Τη Δευτέρα 13 Σεπτεμβρίου, ημέρα που άνοιξαν τα σχολεία, άνοιξε επίσημα τις «σελίδες» του και ο ΜΙΚΡΟΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ , ο πρώτος κόμβος για παιδιά και εφήβους που δημιούργησε το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) δίνοντας προτεραιότητα στον κόσμο του βιβλίου και τη χαρά της ανάγνωσης!

Οι επιδιώξεις του Μικρού Αναγνώστη είναι :
* να ενημερώσει

Σάββατο 25 Σεπτεμβρίου 2010

"Έκθεση από μαθητή του δημοτικού με θέμα: «Τί να ζητήσω από το Θεό».


«Θεέ μου, απόψε σου ζητάω κάτι που το θέλω πάρα πολύ. Θέλω να με κάνεις τηλεόραση! Θέλω να πάρω τη θέση της τηλεόρασης που είναι στο σπίτι μου. Να έχω... το δικό μου χώρο. Να εχω την οικογένειά μου γύρω από μένα. Να με παίρνουν στα σοβαρά όταν μιλάω. Θέλω να είμαι το κέντρο της προσοχής και να με ακούνε οι άλλοι χωρίς διακοπές ή ερωτήσεις. Θέλω να έχω την ίδια φροντίδα που έχει η τηλεόραση όταν δεν λειτουργεί...
Όταν είμαι τηλεόραση,

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ 2ης ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ Β’ ΕΠΙΠΕΔΟΥ (Δεκέμβριος 2010 – Μάιος 2011)

Γίνεται γνωστό ότι η επόμενη (2η) περίοδος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Ε.Π. «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), για τη σχολική χρονιά 2010-2011, προβλέπεται να υλοποιηθεί στο διάστημα Δεκεμβρίου 2010 – Μαΐου 2011.
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό ενεργειών της Πράξης για τη 2η περίοδο επιμόρφωσης,  προβλέπονται τα παρακάτω έως την έναρξη των μαθημάτων στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ):
  • Στο πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 2010, ολοκλήρωση της διαδικασίας εμπλουτισμού και επικαιροποίησης του Μητρώου ΚΣΕ, περιλαμβανομένων των τεχνικών ελέγχων υποδομών.
  • Στο δεύτερο δεκαήμερο του Οκτωβρίου 2010, υποβολή αιτήσεων εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τα ΚΣΕ για την

KAHLIL GIBRAN

Ένα πραγματικά συγκλονιστικό ποίημα από τον Kahlil Gibran, ένα Σύριο ποιητή ο οποίος μας δείχνει ποια στάση θα πρέπει έχουμε απέναντι στα παιδιά μας. Αν συνειδητοποιήσουμε ποιοι πραγματικά είμαστε για τα παιδιά μας τότε, νομίζω, ότι η ζωή μας θα γίνει πιο εύκολη και θα αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις που μας τυχαίνουν με περισσότερη ευσυνειδησία και σιγουριά. 
Μου το έστειλε η Ειρήνη, μια μάνα που ξέρει να σκέφτεται, να ψάχνει απαντήσεις και δε διστάζει να ονειρεύεται ένα καλύτερο μέλλον για τα αγγελούδια μας.

Μια γυναίκα που κρατούσε ένα μωρό στο στήθος της,είπε:
Μίλησέ μας για τα παιδιά.
Και εκείνος είπε:
Τα παιδιά σας δεν είναι παιδιά σας.
Είναι γιοι και κόρες της λαχτάρας της ζωής για τη ζωή.
Για τη ζωή τους είστε το μέσο, αλλά όχι η αρχή.
Κι ας είναι μαζί σας, δεν ανήκουνε σε σας.
Μπορείτε νε τους δώσετε την αγάπη σας, όχι όμως και τις σκέψεις σας, γιατί σκέψεις έχουν δικές τους.
Μπορείτε να δώσετε στέγη στο σώμα τους, όχι όμως και στην ψυχή τους,
γιατί η ψυχή τους κατοικεί στο σπίτι του μέλλοντος, που εσείς δεν μπορείτε  να εποσκεφτείτε όυτε στα όνειρά σας.
 Μπορείτε να προσπαθήσετε να τους μοιάσετε, μην προσπαθείτε  όμως να τα κάνετε όμοιά σας.
Γιατί η ζωή δεν πάει προς τα πίσω και δε σταματά στο χτες.
Είστε τόξα από όπου τα παιδιά σας εκτοξεύονται σαν ολοζώντανα βέλη.
Ο Τοξότης βλέπει το σημάδι στο μονοπάτι του απείρου και σας λυγίζει με τη δύναμή του, και την ελπίδα ότι τα βέλη του είναι γρήγορα και  μπορούν να φύγουν μακριά.
Άμποτε το λύγισμά σας στα χέρια του Τοξότη να σημαίνει χαρά.
Γιατί όσο αγαπά το βέλος που πετά , τόσο αγαπά και το τόξο το σταθερό.

Σκεφτείτε το κι έτσι!
Τα σχόλια δικά σας...

Παρασκευή 24 Σεπτεμβρίου 2010

Τα Ελληνόπουλα δεν προσλαμβάνουν επαρκείς ποσότητες ω- λιπαρών

 Τα «ωφέλιμα» ή «καλά» λιπαρά είναι τα πολυακόρεστα ωμέγα λιπαρά οξέα (ω-3, ω-6), τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του παιδιού, καθώς μέσω αυτών απορροφούνται και οι λιποδιαλυτές βιταμίνες.

 

Όσο σημαντικό είναι το ασβέστιο στη διατροφή του παιδιού, άλλο τόσο σημαντικά είναι τα πολυακόρεστα ωμέγα λιπαρά οξέα, διότι μέσω αυτών απορροφώνται οι λιποδιαλυτές βιταμίνες (Α, D, E, K). Ωστόσο, πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα, από τον ελλαδικό χώρο, δείχνουν ότι η πρόσληψη των ωμέγα λιπαρών είναι μικρότερη από τις αντίστοιχες διατροφικές προσλήψεις, που συνιστά ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, επισημαίνει η διαιτολόγος - διατροφολόγος και μέλος της επιστημονικής ομάδας «Διατροφή», Τίνα Αντωνίου.

«Όλοι γνωρίζουμε πως το γάλα αποτελεί την πλέον βασική τροφή για το χτίσιμο μιας υγιούς οστικής μάζας. Είναι ιδανική τροφή, όχι μόνο λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε ασβέστιο, αλλά και λόγω της καλής βιοδιαθεσιμότητας του ασβεστίου. Η βάση, άλλωστε, μιας ισορροπημένης διατροφής περιλαμβάνει την κατανάλωση όλων των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, όπως υδατάνθρακες, πρωτεϊνες, λίπη- έλαια, βιταμίνες και ιχνοστοιχεία. Τα «ωφέλιμα» ή «καλά» λιπαρά είναι τα πολυακόρεστα ωμέγα λιπαρά οξέα (ω-3, ω-6), τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του παιδιού, καθώς μέσω αυτών απορροφούνται και οι λιποδιαλυτές βιταμίνες. Τα ωμέγα λιπαρά οξέα συμβάλλουν ενισχυτικά στο σχηματισμό των νευρικών κυττάρων, στη διατήρηση υγιούς δέρματος, έχουν εύκολη διαπερατότητα στο νερό, συνθέτουν και μεταφέρουν τη χοληστερόλη στο αίμα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα ή α- λινολεϊκό, υπάρχουν στα ιχθυέλαια, το ωμέγα-6 λιπαρό οξύ ή λινολεϊκό απαντάται στο ηλιοτρόπιο κλπ., ενώ το ω-9 μονο-ακόρεστο λιπαρό οξύ απαντάται στο ελαιόλαδο», εξηγεί, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η κ. Αντωνίου.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, συνιστά:

ΠΑΡΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ



Η χρήση του τηλεφώνου χωρίς bluetooth ή hands-free προκαλεί στους εφήβους πονοκέφαλους, κούραση και αδυναμία συγκέντρωσης. Το 20% μιλούν ακόμα και 3 ώρες ημερησίως, ενώ το 65% δήλωσαν ότι οι γονείς τους το αντικαθιστούν συχνά με νέο μοντέλο
 
Πονοκεφάλους, κούραση, άστατο ύπνο και αδυναμία συγκέντρωσης προκαλεί στους εφήβους η χρήση κινητού τηλεφώνου χωρίς ασύρματο ή ενσύρματο ακουστικό και μικρόφωνο (bluetooth ή hands-free).
Κινητό διαθέτει το σύνολο των εφήβων στα αστικά κέντρα και πολλά από τα παιδιά το χρησιμοποιούν έως τρεις ώρες ημερησίως. Την επισήμανση αυτή έκανε

Τα συνηθισμένα λάθη των γονιών.


Οι περισσότεροι γονείς αγνοούν τις ιδιαιτερότητες της παιδικής ψυχής και κάτω από την πίεση του άγχους που τραυματίζει την καθημερινότητά τους συμπεριφέρονται με τρόπους που δεν βοηθούν την ομαλή, ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού.
Πάρ' το μέσα δεν αντέχω άλλο.
Το παιδί δεν έχει τη δυνατότητα να μπει στη θέση σου, να νοιώσει τα αισθήματά σου και να σε καταλάβει. Περιμένει από εσένα να ικανοποιήσεις τις δικές του ανάγκες. Αν είσαι κουρασμένος, εξαντλημένος ή νευριασμένος το παιδί δεν μπορεί να σε βοηθήσει. Προσπάθησε να οργανώσεις με τέτοιο τρόπο τις δουλειές σου ώστε να έχεις το χρόνο και τη διάθεση να παίξεις μαζί του. Αφιέρωσέ του ποιοτικό χρόνο. Δείχνε του αγάπη, άγγιζέ το, παίξε μαζί του. Αν δεν κουραστείς βοηθώντας το να παίξει δημιουργικά θα εκνευριστείς από την φασαρία και την αταξία του. Η αδιαφορία όπως και η υπερπροστασία των μεγάλων ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τις αταξίες και την επιθετική συμπεριφορά των παιδιών.
Δε με νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδάκια εσύ θα είσαι στην αγκαλίτσα μου.
Άστο να ζήσει, να είναι ο εαυτός του, να πειραματιστεί. Όταν βγάλεις το παιδί βόλτα σε ένα χώρο για παιχνίδι επέτρεψέ του να κινηθεί ελεύθερα και να αυτενεργήσει. Αν δεν κινδυνέψει δεν θα μάθει. Εξήγησε στο παιδί ότι είναι καλό να απομακρύνεται από κοντά σου και ότι είναι αναπόφευκτο να πέφτει ή να χτυπά ή να συγκρούεται με τα άλλα παιδάκια. Πρόσεχε το από

Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

Κουκλοθέατρο

Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ


Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ ΚΙ Ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ
Εναρξη Παραστάσεων: Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010
«Ο ΤΖΙΤΖΙΚΑΣ και ο ΜΕΡΜΗΓΚΑΣ» προβάλλει τη θεατρική σύγκρουση ανάμεσα στην μωρία και τη σύνεση στην ευδαιμονία και το λιτό τρόπο ζωής με χαρακτήρες κλασσικούς και αναλλοίωτους. Ανάμεσα τους δευτερεύουσες παρουσίες όπως η ακρίδα, η βασίλισσα των μερμηγκιών , η κουκουβάγια, προσδίδουνε στο δράμα χροιά και σκηνική ισορροπία.

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΞΑΝ



Τα σχολεία άνοιξαν, οι περισσότερες οικογένειες, όπως κάθε χρόνο, βρίσκονται σε αναστάτωση: Γνωστές εικόνες και καταστάσεις επαναλαμβάνονται κάθε Σεπτέμβρη σε όλες τις οικογένειες με παιδιά σχολικής ηλικίας.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάθε γονιός θέλει να δει τα παιδιά του να μορφώνονται και καταβάλλει κάθε προσπάθεια γι αυτό. Ομως, αυτό που είναι πάρα πολύ σπουδαίο είναι το κλίμα ηρεμίας μέσα στο σπίτι και η συμπεριφορά των γονέων μπροστά στη νέα σχολική χρονιά. Το άγχος, η αγωνία και ο εκνευρισμός δημιουργούν αρνητικό κλίμα για το παιδί και τη σχέση του με το σχολείο, που συχνά το βιώνει ως απειλή και τιμωρία στη ζωή του.

Θα πρέπει, λοιπόν να υπενθυμίσουμε στους γονείς μερικά γνωστά πράγματα, εκτός, βέβαια, από τα κλασσικά, σχετικά με τον ελεύθερο χρόνο, τη χρήση υπολογιστών και τηλεόρασης, που θα ήταν καλό να εμπνεύσουν στα παιδιά τους, σε συνεργασία και με το σχολείο:

hallo,hallo




Καλώς ήρθατε στο ιστολόγιό μου.
Ελπίζω να βρείτε ενδιαφέροντα θέματα στις σελίδες του.
Είναι ένα κομμάτι από τον εαυτό μου, τα ενδιαφέροντά μου, τις αναζητήσεις μου.
Τα θέματά του έχουν να κάνουν με τα παιδιά μας, ως γονείς, ως εκπαιδευτικοί, με το σύγχρονο τρόπο ζωής και ό,τι άλλο προβληματίζει το σύγχρονο Έλληνα, που δυστυχώς δεν είναι λίγα...
Διανύουμε δύσκολες εποχές. Όλοι ψάχνουμε τρόπους να εκτονώσουμε τα συναισθήματά μας,ένας είναι και η επικοινωνία.
Καλή διερεύνηση.
Έλσα